[vc_row][vc_column width=”3/4″][vc_column_text]در اینجا خیلی کوتاه و مختصر در مورد Lean Startup صحبت می کنم.

متدولوژی لین استارتاپ (Lean Startup) یا چیزی که تحت عنوان نوپای ناب در کشورمان ترجمه شده است در حقیقت مفهوم جدیدی نیست. تاریخچه این متدولوژی به شرق و کشور ژاپن و شرکت تویوتا برمیگردد. این متدولوژی به ما می آموزد که زمان اندازه گیری ها و بازخورد گرفتن از مشتری را هر چه می توانیم کوتاه تر کنیم تا پیوسته با علایق و سلایق و نیازهای مشتری آشنا و همگام باقی بمانیم؛ چرا که در طول زمان این المانها همگی می توانند دستخوش تغییر شوند و اگر درک و شناخت ما همزمان به روز نشود ممکن است چیزی را تولید و عرضه کنیم که هیچ شباهتی به آنچه مشتری از ما انتظار دارد نداشته باشد بنابراین پولی هم برایش نپردازد!

در این متدولوژی مفهومی مطرح می شود به نام محصول کمینه یا حداقل محصول پذیرفتنی (MVP) که برای خدمات هم بصورت حداقل سرویس پذیرفتنی قابل طرح است. داشتن MVP کمک می کند بتوانیم ایده های مختلف را ارزیابی و اعتبارسنجی کنیم، درک مان را از مشتری عمیق تر و دقیق تر کنیم و در نهایت ریسک فعالیت ما را بسیار کاهش می دهد.

یک بینش مهم نیز در این روش شروع استارتاپ وجود دارد:

بزرگ فکر کن، کوچک آغاز کن!

افرادی که قصد راه اندازی استارتاپ و کسب و کار دارند، یکی از چیزهایی که ضرورت دارد بیاموزند متدولوژی لین است. پیشنهاد می کنیم به اندازه کافی برای یادگیری و درک آن وقت بگذارید و اگر می توانید در یک کارگاه آموزشی ثبت نام کنید.[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/4″][vc_single_image image=”7644″ img_size=”full” alignment=”center”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_btn title=”ایران استارتاپ آکادمی (کلیک کنید)” color=”green” align=”center” link=”url:http%3A%2F%2Fwww.iranstartupacademy.com|||”][/vc_column][/vc_row]