بازاریابی و فروش

مهندسی فروش املاک در معماری ساختمان

مهندسی فروش املاک

مهندسی فروش املاک

اجرای مهندسی فروش نه تنها برای تولید و فروش کالا در سازمان­ها یا شرکت­های تولیدی و صنعتی، بلکه به ویژه در صنعت ساختمان نیازی مبرمهندسی فروش در معماری ساختمانم است. آنچه برای ساخت یک ساختمان لازم است، طرح یا معماری آن بناست که ساختمان باید طبق آن ساخته شود.

معماری هر بنا ریشه در کاربرد آن دارد. در گذشته­های دور انسان برای ادامه زندگی در شرایط زیست­محیطی نامناسب، مجبور به ساخت سرپناه برای خویش بود و کاربرد معماری برای وی تنها جلوگیری از عوامل جوی و محیطی اطرافش بود. در طی دوران، کاربرد معماری برای افراد و جوامع مختلف تغییر یافت. تا جایی که ساختمان­ها به عنوان نمادهایی برای شکوه، عظمت و بزرگی صاحبان آن­ها به کار رفتند، و یا حتی در جوامعی(یونان باستان) خود بنا به عنوان نماد خدایان پرستش شد.

به مرور زمان کاربرد معماری به جای آنکه فقط برطرف کننده نیاز اولیه وجود سرپناه برای افراد باشد به روشی برای بیان هنر و زیبایی­شناسی تبدیل شد.

مهندسی فروش در معماری ساختمان

در جوامع امروزی، معماری بناها بستگی به فرهنگ افراد و جامعه، و از همه مهمتر بستگی به نوع کاربرد آن بناها دارد. صنعت ساخت در گذر زمان متحمل تغییرات بسیاری شده است. برای مثال علاوه بر فرهنگ یا عوامل محیطی یا مواد و مصالح موجود، استانداردهای ملی و بین­المللی بسیاری برای طراحی کاربردهای مختلف ساختمان­ها به وجود آمده است که ساخت آن­ها را مستلزم رعایت این استانداردها مینماید. ولی با وجود تمام تغییراتی که این زمینه به خود دیده است، آنچه در تمام این دوران در معماری بناها وجود داشته؛ اهمیت کاربری آن و افرادیست که از بنا استفاده می­کنند.

اگرچه اهمیت کاربرد یک بنا براساس دوره­ای که بنا در آن ساخته می­شود، تغییر بسیار یافته، اما همواره سوالاتی که پیش از شروع طراحی برای سازندگان و معماران مطرح بوده ثابت مانده است:

–         اینکه این بنا چه نیازی را قرار است برآورده کند؟

–         این بنا برای چه افرادی قرار است ساخته شود؟

–         این بنا از چه طریق نیازهای مخاطبانش را مرتفع می سازد؟ و …         مهندسی فروش املاک در معماری ساختمان

کاربرد یک بنا، نوع مشتریانی که قرار است از بنا استفاده کنند و فرهنگ جامعه­ای که بنا قرار است در آن ساخته و استفاده شود نیز از مهمترین عواملی هستند که پیش از شروع طرح باید مورد توجه قرار گیرند. علاوه بر این، در جوامع امروزی مواردی چون سیاست­های ملی­ منطقه­ای، بازار فروش ملک، توانایی اقتصادی و فیزیکی شرکت یا فرد سازنده و … نیز به شدت اهمیت می­یابند.

همه عوامل یاد شده نه تنها بر معماری و نوع طراحی بنا تاثیر می­گذارند، بلکه در تمام مراحل ساخت، اجرا، کنترل، بهره­برداری و فروش بنا نیز به شدت اثرگذار هستند.

اجرای مهندسی فروش در مراحل اولیه طراحی یک بنا، موجب شفاف سازی نیازهای مشتریان و تعیین قابلیتهای سازمان شده، با ایجاد تعادل و هماهنگی بین این دو عامل، ساخت بهترین گزینه را موجب می شود. گزینه ای که از پیش، با رویکرد تامین خواسته های مشتریان به بهترین نحو، برنامه ریزی شده است.

نقش مهندسی فروش به ویژه زمانی پررنگ تر می شود که نه تنها نیازهای مشتریان در بنای مربوط را مشخص سازد، بلکه پیش از آن، نیاز آن ها به خود بنا را تشخیص دهد. نیازی که شاید خود مشتریان هم متوجه آن نباشند.

اگر یک سازنده طرحی را اجرا کند که نیاز مشتریان را به نحو مطلوب برطرف نکند، نه تنها به اعتبار خود لطمه خواهد زد بلکه در فروش طرح ساخته شده به مشکل برخورده و هدف محصول برآورده نخواهد شد.

مهندسی فروش باید پیش از طراحی، عوامل جغرافیایی، زیست محیطی، فرهنگی و سیاسی جامعه را بررسی کرده و نیاز به اجرای طرح را مشخص کند. مخاطبان طرح، نیازمندی های آن ها، میزان بودجه مورد نیاز و توانایی های مالی و فیزیکی سازنده نیز باید پیش از طراحی و اجرا مشخص شوند تا بنای مورد نظر به بهترین نحو پاسخگوی نیازهای مشتریان بوده و در عین حال اهداف سازمان یا فرد سازنده را نیز برآورده نماید.

“طلوع سپهربند”

مهندسی فروش اولین گام پیش از تولید

شرح خدمات مهندسی فروش پروژه های ملکی و ساختمانی

دوره های آموزش تخصصی تیم فروش

Related Posts

One thought on “مهندسی فروش املاک در معماری ساختمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *