بازاریابی و فروش, روانشناسی

چه شرکت هایی می توانند برای توسعه برند خود از Gamification استفاده کنند؟

gamification

  • آیا Gamification  فقط یک نام جدید و جذاب است؟
  • آیا به همان اندازه که پیچیده به نظر می رسد، اثرگذاری آن در مقایسه با سایر استراتژی ها پررنگ تر است؟
  • آیا Gamification  فقط یک اصطلاح پر زرق و برق است که برخی با آن مارکتینگ کار خودشان را انجام می دهند؟
  • آیا در دانشگاه های تراز اول دنیا دوره تخصصی Gamification  وجود دارد؟
  • آیا این اصطلاح که به بازی های جدی نیز معروف است بوسیله هر شخصی قابل پیاده سازی است؟
  • چه چالش هایی در طراحی و پیاده سازی آن وجود دارد؟
  • این استراتژی چگونه می تواند بر برند و سپس بر توسعه و تعمیق بازار و نهایتا افزایش فروش شرکت من نقش موثر داشته باشد؟
  • اگر این استراتژی تا این حد تخصصی و اثربخش است، چگونه می توانم از آن در جهت تامین منافع شرکت خودم بهره بگیرم؟

Gamification - بازی های جدی - شرکت پپسیپیچیدگی های موجود در بازی های جدی سبب شده تا تنها شرکت هایی بتوانند از آن سود ببرند که دانش روانشناسی و تکنولوژی برنامه نویسی را توامان بکار گیرند. از آنجایی که در بسیاری شرکت های داخلی، روانشناسی به ابزاری حاشیه ای مبدل گشته است و ارزش آن در تلفیق با سایر علوم نظیر مدیریت، IT، بازاریابی و فروش بطور کامل درک نشده است لذا شرکت هایی که از این دانش بهره جسته اند دارای یک مزیت رقابتی هستند که به راحتی از بیرون قابل شناسایی و تقلید نمی باشد.

Gamification - بازی های جدی - شرکت کوکاکولا

امروزه در دانشگاه های معتبر دنیا، دوره های تخصصی برای Gamification  وجود دارد و در بسیاری زمینه ها علاوه بر کسب و کار، کاربرد وسیع دارد اما به این دلیل که این استراتژی روی لایه های عمیق تر ذهن و روان انسان تمرکز دارد، مانند سایر استراتژی ها و روش ها به راحتی قابل تشخیص نیست بنابراین شاید تصور شود که کاربرد ندارد.

بر اساس آمار موجود، شرکت های پپسی(Pepsi)، کوکاکولا(Coca-Cola)، فیس بوک(FaceBook) و بسیاری دیگر با استفاده از آن توانسته اند هم برند خود را تقویت کنند، هم درآمد خود را افزایش دهند و هم پرسنل خود را نسبت به سازمان وفادارتر سازند.

برای مشاوره و امکان سنجی پیرامون بکارگیری این استراتژی نوین در کسب و کار خود، می توانید از فرم زیر استفاده کنید و در بخش موضوع، عبارت “Gamification” را قید نمایید.

    Gamification

    Related Posts

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *