[vc_row][vc_column][vc_column_text]افرادی که استارتاپ یا کسب و کار دارند و مدتی از راه اندازی آن گذشته است برای توسعه کسب و کار خود عموما با دو مساله عمده روبرو هستند؛ یکی مسائل و چالش های بازاریابی و فروش و دیگری پیچیدگی های ارزش گذاری استارتاپ و جذب سرمایه گذار.

در حیطه بازاریابی و فروش، المان هایی چون تیم سازی، مهارت ارتباطی پرسنل فروش، مهارت های نهایی سازی فروش، قدرت تحلیل و بررسی رقبا، تجزیه و تحلیل شرایط و ویژگی های بازار، انتخاب بهینه ترین و کم هزینه ترین راه برای دسترسی به مشتریان هدف و بسیاری موارد دیگر مورد بحث است.

در زمینه جذب سرمایه نیز مواردی چون ارزش گذاری استارتاپ، برآورد بودجه مالی مورد نیاز برای توسعه، تهیه و تدوین طرح کسب و کار مناسب با علایق و سلایق سرمایه گذاران، نحوه ارائه موثر و اقناع تیم سرمایه گذاران، تکنیک های مذاکراتی فردی و تیمی، شیوه تقسیم و تفویض سهام به سرمایه گذار، مسائل مالی و حقوقی قرارداد همگی بسیار کلیدی و حائز اهمیت هستند.

کوچکترین اشتباه در هر یک از این بخش ها می تواند خسارات جبران ناپذیری به بار آورد که در بدترین حالت منجر به شکست و پایان فعالیت استارتاپ می شود. از سویی دیگری این شرایط فراهم است تا با هوشمندی و طی صحیح مسیر، بودجه مالی بیشتری را در ازای سهامی کمتر و با شرایطی بهتر بدست آورد.[/vc_column_text][vc_btn title=”برای ادامه کلیک کنید” color=”vista-blue” align=”center” link=”url:https%3A%2F%2Fhouseofbusiness.ir%2F%25da%25a9%25d8%25b3%25d8%25a8-%25d9%2588-%25da%25a9%25d8%25a7%25d8%25b1-%25d8%25af%25d8%25a7%25d8%25b1%25d9%2585-%25d9%2588-%25d9%2585%25db%258c-%25d8%25ae%25d9%2588%25d8%25a7%25d9%2587%25d9%2585-%25d8%25a2%25d9%2586-%25d8%25b1%25d8%25a7-%25d8%25aa%25d9%2588%25d8%25b3%25d8%25b9%25d9%2587-%25d8%25af%25d9%2587%25d9%2585%2F|||”][/vc_column][/vc_row]